Volkswagen este încă optimistă: ce așteptări are de la piață

de: Andrei Tilimpea
31 10. 2022

Volkswagen a declarat că problemele lanțului de aprovizionare sunt noua normă, deoarece a raportat venituri stagnate în al treilea trimestru, dar producătorul de automobile încă se așteaptă la creșterea pieței auto anul viitor, deoarece unele blocaje se pare că se vor atenua.

Producătorul de mașini și-a redus așteptările ca livrările în acest an să fie la egalitate cu 2021, în scădere față de o creștere estimată anterior de 5%-10%, dar și-a menținut perspectiva de câștiguri de a atinge limita superioară a unei marje de 7%-8,5% prin reducerea prețului fix.

Planurile de a readuce unitatea de software Cariad, afectată de cheltuieli excesive și întârzieri îndelungate, au fost în curs de desfășurare cu o întâlnire internă pe această temă care a avut loc vineri după-amiază și câteva decizii cheie sunt așteptate în săptămânile următoare, a declarat directorul executiv Oliver Blume.

Dar o rundă de planificare programată pentru noiembrie a fost amânată din cauza „realităților economice” în schimbare, a spus directorul financiar Arno Antlitz, următoarele actualizări ale strategiei urmând să apară în martie 2023.

Blume a refuzat să precizeze dacă întârzierile în rezolvarea problemelor lui Cariad au afectat decizia de a amâna runda de planificare.

Între timp, mărcile progresau într-un exercițiu de pregătire de modelare pentru o listă pentru a-și identifica punctele forte și punctele slabe, ale cărui rezultate vor fi prezentate la o zi a pieței de capital anul viitor.

Speranța stă în Porsche

Nicio marcă nu este pregătită în mod special pentru o IPO, a adăugat Blume, declarând că aceasta a fost pur și simplu o strategie de evidențiere a valorii ascunse în conglomerat.

Creșterea sperată a evaluării Volkswagen după listarea Porsche AG nu s-a materializat, stocul producătorului auto scăzând cu mai mult de 28% până în prezent, iar evaluarea mărcii de mașini sport depășind fosta sa mamă.

Câștigurile din al treilea trimestru au stagnat sub nivelurile de dinainte de pandemie, la 4,3 miliarde de euro, sub povara listării sale Porsche, suspendarea afacerilor în Rusia, anularea unei startup care se conduce singur, precum și probleme de asigurare a pieselor.

„Provocările pentru lanțul nostru de aprovizionare vor deveni regula, nu excepția”, a spus Blume, invocând barierele în calea transferurilor de tehnologie între Est și Vest.

Lipsa semiconductorilor și a altor piese critice a însemnat că producătorul de mașini are 150.000 de vehicule neterminate și își aprovizionează proviziile pentru a se proteja împotriva lipsurilor ulterioare în timpul iernii, a spus Antlitz într-un apel pentru venituri.

Câștigurile de 6% în cadrul grupului au fost sporite cu o marjă de 19,4% în mărcile de sport și lux, mai capabile să transmită costurile în creștere prin creșterea prețurilor decât mărcile de volum ai căror cumpărători sunt strânși de inflație.

Acțiunile Volkswagen au scăzut cu 2,7%, subperformant DAX al Germaniei, care a scăzut cu 0,8%.

A fost nevoie de o taxă de depreciere de 1,9 miliarde de euro, fără numerar, rezultată din deprecierea investiției sale în Argo AI, o companie startup care se conduce autonom pe care o deținea în comun cu Ford Motor Co (F.N), care acum își va închide operațiunile.

Volkswagen rămâne angajat în conducerea autonomă de Nivelul 4, a spus Blume, și va decide în luna viitoare dacă va progresa cu un nou partener.

Volkswagen și Ford și-au mutat cheltuielile din afacere miercuri, trăgând Ford într-o pierdere netă cu o depreciere fără numerar înainte de impozitare de 2,7 miliarde de dolari.